Drugi pokojninski steber

 

11.2.2010 | Ali bo osnovna pokojnina zadostovala, ima smisel varčevati še zraven? Kaj je kolektivno pokojninsko zavarovanje? Dva izračuna.



Vir: TV Slovenija

Tematika

Ne gre vedno za čisto moje teme, so pa osnove, ki me zanimajo (kirurško znanje pri navadni angini odpove, zato poskušam biti odprte glave). Še vedno v večini primerov pozabim povedati tretjino tistega, kar sem nameraval (ravno tako se ne morem otresti domžalskega pogovornega jezika). Sicer pa je glavni cilj posredovanje osnovnega sporočila, potem pa je odvisno od posameznika, ali bo o določeni stvari poskusil izvedeti več.


Kakšno leto sem tehtal, ali naj se vključim v dodatno pokojninsko shemo.

Glavni minus: visoki stroški, ki požirajo donosnost (pokojninski skladi z vstopnimi stroški?). Slab upravljalec v primerjavi z domačo konkurenco (Kapitalska družba). Vprašanje, ali je sploh mogoče pričakovati realni donos. V naslednjih višja bo inflacija višja kot mislimo, zaradi množičnih izdaj obveznic po vsem svetu se obeta obvezniški mehurček.

Glavni plus:
60 odstotkov zneska vplača delodajalec, preostali znesek pa gre iz bruto plače (neto odliv je mnogo manjši, kot bi me stala kakšna nezdrava razvada). Obstajajo še drugi razlogi: previden; za vsak slučaj, če s trgovanjem ne bom zaslužil milijonov (tudi eden izmed razlogov, zakaj določeni finančni profesionalci svojih, sicer dobrih nasvetov nikoli pa ne upoštevajo),
nostaligčnen; "Bolje išta nego ništa", pa še kaj bi se našlo.
Komentarji (8)Add Comment
...
Napisal fred, 12. februar 2010
Kaj pa menite o rentnem varcevanju kot alternativi?
Pri nekaterih bankah se da dobiti 5.8% p.a., poljubna vplacila (le min je cca 25Eur).
Po koncu pa le dvig v enkratnem znesku, ali pa mesecna izplacila (prvo se mi zdi bolje).

Pokojninsko varcevanje ima sramotno nizke donose. V glavnem kar ostane pri
zajamcenem donosu, ki ne pokrije niti inflacije - razen kadar je ta okrog 0% :-)
...
Napisal TiNE, 12. februar 2010
[T] Fred, zanimivo vprašanje. Z rentnim varčevanjem nisem najbolj seznanjen. Imate kakšen povezavo do kakšnega ponudnika (morda tega z 5,8 %), pa bomo skupaj pretehtali pluse in minuse?

Hiter izračun pri pokojninskem mi pokaže, da je moje neto vplačilo 25 odstotkov od tistega, kar gre za pokojninsko zavarovanje (rečeno v šali, vložek delodajalca je potem nekaj 100x odstotni "donos", na tisto kar vložiš sam). Seveda se ta razmerja, koliko kdo vplača, razlikujejo od delodajalca do delodajalca (če je delodajalec plača skoraj večino, potem ta tudi sam uveljavlja celotno olajšavo).

Poizkusimo z izračunom, ali bi se bolj splačalo, da damo svoj vložek v rentno vs pokojninsko (tukaj mora vsak zase individualno izracunat glede na njegovo razmerje):

Pokojninsko (25 EUR posameznik, 75 EUR delodajalec)
Mesečni znesek: 100 EUR
Letna donosnost: 1 % (recimo 3%, pa za izracun upošt 2 % inflacijo)
Obdobj: 25 let
Privarcevan znesek: 34.000 EUR

Rentno (25 evrov vložek posameznika)
Mesečni znesek: 25 EUR
Letna donosnost: 5 % (recimo 7%, pa za izracun upošt 2 % inflacijo)
Obdobje: 25 let
Privarcevan znesek: 14.676 EUR

Upam, da moje excel tabele (ob pripravi katerih sem pred kratkim presedel par popoldnevov) in naj bi omogočale najrazličnejše izračune; štimajo :)

Torej, kolektivno se v tem primeru bolj izplača. Se pa strinjam, da je potemkaj rentno bolj zanimivo, kot pa individualno, kjer posameznik vse vplača sam (teh je 50.000 od 500.000 članov). Ima sicer olajšavo, vendar bi bil delniški vzajemni sklad boljša izbira.

Še en drugi vidik; 10 % letno povprečje za delniske sklade za gotovo... skozi leta je treba portfelj prilagajat, ne pa ga do 60 leta drzati v 100 % delnicah, ker ce pride prepih, bo treba na stara leta spet v sluzbo...
...
Napisal fred, 15. februar 2010
Tule je trenutna ponudba Del.hranilnice, zdaj nudijo 5.4% p.a.
(se opravicujem za nepreverjeno info, 5.8% je bilo lani), min 10 let:

http://www.delavska-hranilnica...nje/rentno
...
Napisal MT, 15. februar 2010
Ne gre spregledati dejstva, da se na bančne obresti nad 1.000 EUR plača davek ...
...
Napisal TiNE, 15. februar 2010
[T] Tekst na spletni strani: Nobena druga oblika varčevanja ali zavarovanja na finančnem trgu ni tako pregledna in donosna, še manj pa tako varna kot je naše rentno varčevanje.

Vedno, ko kdo prične omenjati varnost, se primem za žepe :)

Fred: Po koncu pa le dvig v enkratnem znesku, ali pa mesecna izplacila (prvo se mi zdi bolje).

Pri prvi varianti ponavadi pride do problema, ker ljudje kupček prehitro zapravijo, zato vseeno najbrž velja razmisliti o drugi varianti.

Glede fiksne obrestne mere. Če ta ostane ista ves čas, kaj narediti čez par let, ko bo inflacija "5 odstotna"... Kako je kaj s prekinitvami "rentnega" varčevanja; so kje objavljeni celotni pogoj?
...
Napisal fred, 15. februar 2010
Kar se davka na obresti tice (nad 1000 Eur) je verjetno smiselno izbrati letno odbavcitev,
ne pa enkratne po koncu varcevanja.

Kar se varnosti tice, je potrebno paziti na skupno vsoto pod 50.000 Eur, do kolikor bodo bancne vloge zajamcene od 2011 dalje.

Kar se inflacije tice pa ne vidim pametne resitve. V primeru visoke inflacije v zadnjih letih pac minimiziramo vlozek na 25Eur/mes. Nasprotno ga lahko povecamo, ce bo inflacija nizka
(za kaksno leto vnaprej se ze da priblizno ocenit). Rentno varcevanje pac smatram za nizko
rizicno nalozbo, ki ima temu primeren donos. Predcasna prekinitev je predraga.
...
Napisal TiNE, 17. februar 2010
[T] Fred, alternativa vsekakor je. Vseeno pa mislim, da ko posameznik razmišlja o varčevanju na +20 let, da so delniški vzajemni skladi edina rešitev. Na dolgi rok se pozna vsak odstotek, s tem, da je potrebno izbrati ponudnika s krovnim skladom, ki omogoča neobdavčen prehod med skladi (nimajo še vsi, ampak takrat ko bo posameznik delal prvi premik med skladi, bodo pa že imeli). Naložba je tudi likvidna.

Zanima me, na kaksen nacin mislijo pri Delavski hranilnici nuditi fiksen donos + 10 let. Prej bi rekel, da ga bodo vsako leto prilagajali, ker drugače mi ni jasno, kako bodo shedgali tistih "10.000 evrov", ki jim bo kapnilo noter mesečno.
...
Napisal fred, 17. februar 2010
Tine, glede delniskih VS se strinjam.

Rentno varcevanje vidim le kot alternativo drugemu pokojninskemu stebru. Delodajalec naj le vplacuje, moj (relativno majhen mesecni) vlozek pa dam raje v rentno varcevanje.
Ni mi jasno, kako mislijo na Del.hranilnici vseskozi nuditi fiksni donos, cetudi bo inflacija nizka.
Po dobrem letu se pogodbe zaenkrat drzijo.

Za bolj resno varcevanje (vecje vsote) se mi zdijo krovni skladi zelo primerni, ker omogocajo enostaven umik v sklad denarnega trga ob nastopu bika. Ne gre namrec verjeti upravljalcem, da je kaksen sklad zares fleksibilen, saj se post-festum izkaze, da najdejo veliko
izgovorov, zakaj se ob primernem trenutku niso umaknili v varne nalozbe.
Zelo dobrodosel bi bil kaksen nasvet, kateri skladi (in upravljalci) so perspektivni v danem trenutku.


Vpis komentarja
malo | veliko

busy